Etalagebenen? Blijf in Nieuwegein en omgeving niet doorlopen met uw klachten

Als u pijn hebt bij het lopen en regelmatig even moet stoppen, dan is het mogelijk dat u last hebt van etalagebenen (Claudicatio Intermittens). Het is dan verstandig om uw huisarts of fysiotherapeut te raadplegen. Met de juiste aanpak zullen de klachten op den duur meestal niet verder toenemen of zelfs afnemen. Kortom: u kunt er veel baat bij hebben. Aan de hand van een loopbandtest kan de fysiotherapeut bepalen wat voor u de goede behandeling is en u daarin begeleiden.

Looptherapie bij Fysiotherapie Galecop

Doordat lopen pijn gaat doen, gaan veel mensen met etalagebenen op een andere, geforceerde manier lopen. Zo proberen ze de klachten te vermijden. Dit kost veel energie en het is op den duur juist hinderlijk. De symptomen kunnen zelfs verergeren. Herkent u zich in deze klachten? Onderneem dan tijdig actie. Laat u professioneel begeleiden door onze fysiotherapeut. Samen werkt u aan het verbeteren van uw coördinatie. En met effectieve looptraining kunt u steeds verder lopen zonder pijn.

Hebt u ook moeite met bijvoorbeeld traplopen? Dan wordt hierop tijdens de behandeling ingespeeld. U krijgt dus altijd een training die is afgestemd op uw persoonlijke situatie en pijnklachten. Daarnaast is het geven van de juiste informatie en goede voorlichting een essentieel onderdeel van onze fysiobehandeling bij etalagebenen.

Duurzaam resultaat met de fysiotherapeut

Door de pijn in uw benen bent u geneigd minder te bewegen. Terwijl het juist belangrijk is om niet stil te gaan zitten. Als u vanwege de pijn niets meer gaat doen, kunnen uw klachten verergeren. De fysiotherapeut leert u hoe u zelfstandig uw klachten onder controle kunt houden. Hiervoor heeft de fysiotherapeut, naast de behandeling, een activeringsprogramma opgesteld. Dit programma stimuleert u om na afloop van de therapie te blijven bewegen en de gezonde leefgewoonten voort te zetten.