De sportfysiotherapeut is goed voor jong en oud

Sportfysiotherapie houdt u actief

Voor sommige mensen is sport hun lust en hun leven, voor anderen is het een must. Hoe het ook zij, wie regelmatig sport voelt zich goed en houdt zijn lichaam gezond. Vaak gaat dat zonder problemen, maar het komt voor dat u sportfysiotherapie nodig heeft. Omdat u een intensieve sporter bent, bijvoorbeeld, of omdat uw lichaam u onnodig beperkt.

De sportfysiotherapeuten van Fysiotherapie Galecop helpen sporters op meerdere manieren.

Preventie

Het liefst voorkomt u natuurlijk blessures. Dit doet u niet alleen door te voorkomen dat u valt, maar ook door de juiste delen van uw lichaam te trainen en een toegespitst trainingsschema aan te houden. Iedereen is anders, dus het is niet te voorspellen hoe dat schema er precies uit gaat zien. Door nauw samen te werken met onze sportfysiotherapeuten houdt u uw lichaam sterk en gezond.

Genezing van blessures
Blesseert u toch een knie, enkel, schouder of ander deel van uw lichaam, dan is het wel belangrijk om in beweging te blijven. U houdt uw conditie op peil, en zorgt ervoor dat uw bezeerde lichaamsdeel niet verder verzwakt. Dat doet u door de juiste spieren te trainen. Advies van een professional is hierbij altijd de beste keus.

Omgaan met chronische aandoeningen
Bepaalde ziektes gaan niet weg, maar de gerelateerde klachten kunnen wel sterk afnemen. Bij chronische aandoeningen draait het erom dat u zichzelf niet overbelast. Daardoor openbaart zich de ziekte zich alleen maar en gaat uw conditie achteruit. Echter stil zitten is ook niet goed. Samen met de sportfysiotherapeut zoekt u naar de juiste balans.

De sportfysiotherapeuten van Fysiotherapie Galecop helpen u graag om uw doelen veilig te bereiken.

Fysiotherapiepraktijk Galecop uit Nieuwegein helpt jong en oud