Redcord-therapie helpt bij acute of chronische pijn

Verhelp pijn in uw spieren met Redcord-therapie

Redcord-therapie, ofwel Neuromuscular Activation, is een behandelmethode waarbij u in de lucht hangt. Het is een effectieve manier om van chronische en acute spiergerelateerde pijn af te komen. We maken bij deze methode gebruik van rode lijnen (‘Red cords’) die zijn afgestemd op uw lichaam. Door de druk van bepaalde spieren en gewrichten af te halen, kan uw lichaam tijdelijk vrijer trainen. Zo leert u weer pijnvrij bewegen en beter functioneren.

De Redcord-therapie is zeer effectief voor:

• mensen met pijn, zowel acuut als chronisch
  • personen die hun lichaam preventief willen ondersteunen tegen problemen in het gestel
  • mensen met een verleden van rug- en nekklachten
  • personen met een verkeerde houding
  • sporters, ter preventie van blessures
  • mensen die de belastbaarheid van hun lichaam willen verhogen

Bij Fysiotherapiepraktijk Galecop integreren we Redcord-therapie regelmatig in onze behandelingen. Ook kunt u het gebruiken als trainingsmiddel tijdens de medische fitness.

De 4 steunpilaren van Redcord-therapie

De methode van de rode touwen berust op 4 principes:

• het eigen gewicht gebruiken in oefeningen
  • vibratie in de touwen
  • pijnvrij bewegen door wegnemen van druk
  • optimale doseerbaarheid van de oefeningen

Hierdoor werkt deze therapie op een effectievere manier dan andere oefeningen; met name wanneer we het neuromusculaire systeem aan willen passen. Het is gebaseerd op state-of-the-art onderzoek, gecombineerd met een lange traditie van gesloten-ketenoefeningen. Meer informatie over Redcord